Gästlägenheter, våning 1

Lägenheterna kan hyras av medlem i bostadsrättsföreningen (Brf Kista Torn och Brf K2 Kista Torn) för användning av besökande, närstående och vänner. Det är inte tillåtet att hyra i vinningssyfte eller som affärsverksamhet. Som medlem är du ansvarig för att lägenheten lämnas i samma skick, med samma innehåll och välstädad när dina gäster checkar ut.

Priset för övernattningslägenheten är 400 kronor/natt.

Hur du bokar

Bokning sker via den digitala anslagstavlan på plan 0 vid hissarna. Du använder din nyckelbricka/tag för att komma in i bokningssystemet. Markera ett tillgängligt datum för att boka och igen för att avboka. Om du har problem med bokningen kan du skicka ett mail till styrelsen@brfk2kistatorn.se

Lägenheterna ligger ovanför vår lobby. Gå uppför trappan och använd din nyckelbricka/tag som ger dig access till den lägenhet du bokat (OBS du måste aktivera din bokning prick kl 16.00).

Obs!

Fredagar kl. 12.00-16.00 är gästlägenheterna låsta och inte bokningsbara för genomgång.

Om du har bokat inklusive fredag lämna lägenheten, ta med värdesaker och välkommen tillbaka kl. 16.00.

Regler för uthyrning:

• Anpassad för max 4 gäster
  • Incheckning sker tidigast kl. 16:00 och utcheckning sker senast kl. 12:00
  • Max 4 sammanhängande dagar per bokning
  • Max 4 dagar kan bokas samtidigt under en månads tid.
  • Du kan boka för max sex månader framåt. Kontakta styrelsen@brfk2kistatorn.se om du vill boka längre fram i tiden.
  • Djur får inte vistas i övernattningslägenheten.
  • Rökning får inte ske i övernattningslägenheten eller i gången utanför.
  • Avbokning ska ske senast 1 dygn/24 timmar innan bokningen börjar gälla, annars debiteras fullt pris.
  • Eventuella skador på porslin, möbler och inredning ska omgående anmälas till styrelsen i respektive förening. Kostnad för skadad utrustning betalas av medlemmen.
  • Det är inte tillåtet att hyra i andra hand (vinningssyfte eller som affärsverksamhet).

Lägenhetens utrustning

• 4 stycken täcken och kuddar (att använda dessa utan sänglinne är inte tillåtet)
  • Överkast till dubbelsäng
  • 2 stycken uppblåsbara madrasser med tillhörande pump
  • Bastillbehör till kök med mikrovågsugn
  • Städutrustning
  • OBS att eget sänglinne, handdukar, kökshanddukar och toalettpapper mm ska medföras då det inte ingår i hyran för gästlägenheterna.

Lägenheterna ska städas efter användning:

• Töm kylskåp etc och inga livsmedel av något slag får lämnas kvar
  • Dammsugning
  • Våttorkning golv och plana ytor
  • Allt porslin diskas, torkas och läggs in på rätt plats i skåp/lådor
  • Badrum torkas och rengörs - glöm inte toaletten
  • Uppblåsbara madrasser töms på luft och packas ner i respektive kartong och placeras under dubbelsängen
  • Sängkläder som täcken och kuddar viks i hop och läggs tillbaka i för dessa avsett skåp.
  • Dubbelsängen iordningställs med överkastet pålagt
  • Inga sopor får finnas kvar i lägenheten. Det gäller även broschyrer och tidningar som inte ursprungligen fanns i lägenheten. Medlem/bokaren ansvarar för att sopor hamnar i rätt kärl i återvinningsrummet (våning -2) alternativt i sopnedkastet för hushållssopor/matavfall (plan 0).
  • Kontrollera lägenheten vid din/dina gästers ankomst. Om du finner lägenheten i ostädat skick (odiskat, obäddat, sopor kvar osv.) meddela bokningsansvarig eller styrelsen. Det är viktigt att det dokumenteras och foto skickas till styrelsen@brfk2kistatorn.se samt styrelsen@brfkistatorn.se så att denna anmälan kommer till både K1 och K2.

Den som lämnat gästlägenheterna ostädade eller i övrigt oacceptabelt skick blir avstängd i 1 år från att hyra våra gästlägenheter samt blir debiterad för vad det kostar föreningen att städa samt återställa lägenheten i samma goda skick som innan uthyrningen.