Nycklar och taggar
Beställa nycklar/taggar
Nycklar, lås, access, postbox, porttelefon
Beställa fler nycklar/nyckelbrickor till din lägenhet/garage
Du skickar ett mail till styrelsen@brfk2kistatorn.se som bekräftar i ett svarsmail (med kopia till Axlås) att du är behörig att beställa fler nycklar/nyckelbrickor till din lägenhet/garage. Inkludera ditt namn, personnummer och lägenhetsnummer/nummer på garageplats och ange också om någon annan än den som äger lägenheten ska hämta ut nycklar/nyckelbrickor. Du har möjlighet att beställa upp till sex nyckelbrickor (numrerade 1-6). Önskar du en fjärrkontroll till garagedörren - se ovan.
OBS att andrahandshyresgäster inte kan/får beställa/få ut nycklar/nyckelbrickor. Använd gärna blanketten Nyckelkvittens när du lämnar ut nyckel/nyckelbricka till din godkända andrahandshyresgäst.
För att göra en extra nyckel behöver Axlås följande uppgifter som står på nyckeln:
Systemnummer: centrerat på nyckelgreppet och består ofta av 3 bokstäver och 2-3 siffror samt
Nyckelmärkning - på samma sida som systemnumret i det nedre vänstra hörnet
Du kan också ta en bild på nycklarna och maila till info@axlassolidlas.se.
Oftast tillverkas nyckeln medan du väntar men det underlättar om du ringer eller mailar in din beställning i förväg så slipper du vänta/riskera att allt inte finns i lager.
Kostnad:
Nyckel till polislåset (det övre): 130 kr
Nyckel nedre låset: 257 kr
Nyckelbricka/tagläsare: 269 kr
Fjärrkontroll till garaget: 313 kr
Hämta ut nyckel/nyckelbricka
Vid personligt besök hos Axlås (mån-tors 7.30-17.00, fre 7.30-14.30, lunchstängt 11-11.45) tar du med dig styrelsens bekräftelsemail, din senaste eller kommande månadsavi samt legitimation - viktigt så ingen obehörig får tillgång till dina nycklar samt den nyckel du vill beställa. Om någon annan än lägenhetsinnehavaren ska hämta ut nycklar/nyckelbricka (barn/anhöriga, hemtjänsten) ska det framgå i styrelsens mail och den som hämtar ut nycklarna måste ha med sig sin egen och lägenhetsinnehavarens legitimation samt en fullmakt.
Axlås ringer, skickar SMS eller mailar kunden när beställningen är klar.
Om du har tappat/hittar inte din nyckel, blivit bestulen på dina nycklar, nyckeln/nyckelbricka har gått sönder
Du skickar ett mail till styrelsen@brfk2kistatorn.se som bekräftar i ett svarsmail att du är behörig att beställa ny nyckel/nyckelbricka. Om din nyckel gått sönder sparar du nyckelgreppet (med information) och tar med till Axlås. En borttappad nyckelbricka ska genast spärras - kontakta styrelsen@brfk2kistatorn.se .
I en situation då du inte kommer åt hyresavin för att kunna hämta ut dina nycklar räcker det att du har ditt ID-kort och kan visa bekräftelse via mail från styrelsen att du äger lägenheten och har rätt att beställa/hämta ut en nyckel.
Byta lås - dina nycklar har kommit på avvägar alternativt är stulna
Skicka ett mail till styrelsen@brfk2kistatorn.se som bekräftar i ett svarsmail att du är behörig att beställa byte av lås. Du bekostar själv byte av lås - ev kan din hemförsäkring täcka kostnaden. Ett låsbyte kan kosta mellan
6 000 och 10 000 kr.
Kontaktuppgifter till Axlås:
Haukadalsvägen 5
164 40 Kista
tfn 08-132900