Dags att byta ut din gamla tv-box

Har du en äldre tv-box från Telia av märket Arris eller Motorola? Då är det dags att se över din utrustning. Under hösten sker en teknisk uppgradering av Telias tv-tjänst, vilket innebär att vissa äldre boxar inte längre kommer att fungera som de ska.

Det kan till exempel innebära att du inte kan se vissa program eller spela in som tidigare. För att du ska kunna fortsätta njuta av hela utbudet behöver du byta till en ny modell – Telia Play Hub.

Har du någon av följande modeller: 1003, 1113, 1903, 1963, 2853? Då är det din tur att uppgradera.

Du kan enkelt beställa din nya tv-box direkt via Mitt Telia, helt kostnadsfritt. Om du hellre vill få hjälp via telefon, är du välkommen att ringa Telias kundtjänst på 020-20 20 70.

💡 Den gamla boxen behöver inte skickas tillbaka. Lämna den gärna till återvinning som elavfall.

Den nya boxen kopplas in snabbt och smidigt. För att använda den behöver du ha ett Telia Play-konto. Har du inget konto ännu? Inga problem – det är gratis att skapa ett.

Här är två enkla guider som hjälper dig igång:

Telias kundtjänst hjälper dig gärna, både med beställning och frågor kring installation. Ring 020-20 20 70 så får du personlig service.

English

Do you have an older Telia TV box from the Arris or Motorola brand? If so, it's time to check your equipment. This autumn, Telia's TV service will undergo a technical upgrade, which means some older boxes will no longer function as expected.

For example, you might not be able to watch certain programs or record shows as before. To continue enjoying the full range of services, you’ll need to switch to a new model – the Telia Play Hub.

Do you have one of the following models: 1003, 1113, 1903, 1963, 2853? Then it’s your turn to upgrade.

You can easily order your new TV box directly through Mitt Telia, completely free of charge. If you prefer assistance by phone, feel free to call Telia customer service at 020-20 20 70.

💡 There is no need to return the old box. Please recycle it as electronic waste instead.

The new box is quick and easy to connect. To use it, you need a Telia Play account. Don’t have one yet? No worries – it’s free to create one.

Here are two simple guides to help you get started:

Telia's customer service is happy to assist you – both with the order and any installation questions. Call 020-20 20 70 for personal support.